Полностью оптимизированная для работы программа, со всеми добавлениями, переведёнными файлами, таблицей, русскими шрифтами, совместимая с русской игрой и т.п.
В прогу необходимо поместить оригинальный еропейский ром, предварительно пропатченный патчем. Далее нужно вставить в игру русский шрифт (extract font, выбрать 4A2D80.bin в font) и вставить переведённые файлы.
В этой версии возможна перерисовка большого шрифта. В программе есть ридми, и на эту там тему тоже написано. В принципе, всё по аналогии как делали, только тут надо бы умещаться в размер буквы.
Собственно, текст на эту тему:
[spoil=Спойлер]- You can edit the fonts with the Fonts menu. There are two fonts: the
normal one used in most of the game, and a big one used in some menus.
To extract one of the fonts to TGA files, press the "Extract font"
button. You will have to select the file where the font you want to edit
is stored ("font" folder). It will extract all the characters to a
sub-folder inside "font" folder. Now you can edit those TGAs.
- To reinsert a font, press Insert font, and select which of the font files
you want to update.
- You can also change the character widths. Since the game uses variable
width fonts, you'll probably need to edit those widths, because if a
letter is bigger than the original, it will appear cropped in the game.
And if the letter is smaller, it will appear with an empty space in game.
- Once the font is edited, you will need to do a table for each edited
font so the special characters you added are shown in the program.
For example, if you want to add the character "Á" in the normal font,
you could edit the image file "58.tga". And if you want the character
"É", you could edit "65.tga". Then, you will have to edit "table.txt"
like this:
Á=58
É=65
And that's it. Now you will be able to enter those characters in the
program and the equivalent ones will appear in the game.
Make sure that the table files is encoded in Unicode, or it will not work
properly. The already provided file is encoded in Unicode, so you just
have to edit it. But if there were problems with it, check the encoding
and change it with some text program.
[/spoil]
Я уже вынул для тебя большие TGA, они лежат в соответствующей папке (tga_big_font).
Мне бы не помешало бы знать, какие там есть вообще буквы и знаки (не могу пока тга'шки посмотреть). Потом ты рисуешь, составляешь таблицу, ты или я вставляем тга в шрифт, да проверяем в игре - всех делов. По сути ничего сложного-то и нет. Единственные трудности: возможные проблемы с ширинами и походу серьёзный дефицит русских букв.
Отредактировано KenshinX (2013-11-07 15:45:55)